Desigur, este esențial să bei suficiente lichide în fiecare zi, dar nu este o idee bună să bei apă înainte de culcare.

Consumul de apă înainte de culcare îți întrerupe ciclul de somn

Poate că nu ți-a atras niciodată atenția, dar sunt șanse mari ca băutul apei înainte de culcare să-ți întrerupă ciclul de somn. Cel mai bine este să nu mai bei cantități mari de lichide cu două ore înainte de a merge la culcare și să nu mai bei deloc apă cu câteva minute înainte de a merge la culcare. Dacă nu renunți la acest lucru, este foarte probabil ca organismul tău să fie suprahidratat, ceea ce poate afecta negativ calitatea somnului tău pe termen lung.

Bei apă chiar înainte de culcare? Nu mai face asta

Este posibil să te trezești în timpul nopții

Dacă ai prea mult lichid în corp, este mai probabil să te trezești noaptea cu nevoia de a merge la baie. Acest lucru poate întrerupe ciclul de somn, ceea ce va afecta negativ calitatea somnului tău. Dacă acest lucru continuă pe termen lung, poți dezvolta probleme de insomnie.

Știi ce este bun pentru tine

Bineînțeles că este important să te hidratezi, dar merită să fii atent la momentul în care bei apă. Dacă un pahar mic de apă te ajută să adormi, nu este absolut nimic rău în a-l bea. Hidratarea în timpul somnului are multe efecte pozitive, dar echilibrul este esențial și este foarte important să urmărești modul în care aportul de apă îți afectează calitatea somnului.

Cum te hidratezi?

Pentru a evita să simți nevoia de a bea apă înainte de culcare, trebuie să pui mai mult accent pe hidratarea pe tot parcursul zilei. Poți, de exemplu, să-ți mărești consumul de fructe și legume.

Urinatul pe timp de noapte poate indica o boală

De asemenea, ar trebui să acorzi o atenție deosebită nevoii de a urina noaptea, deoarece este posibil să te confrunți cu acest lucru chiar dacă nu prea bei lichide înainte de a merge la culcare. Aceasta poate fi nocturie sau urinare nocturnă. De obicei, apare la persoanele care nu au un somn profund.

Persoanele cu nicturie se trezesc foarte des în timpul nopții cu un sentiment de dorință de a urina, deși nu sunt siguri că au nevoie. După ce se trezesc noaptea pentru a merge la toaletă, rezultatul poate fi o lipsă de somn, somnolență în timpul zilei, lipsă de concentrare și coordonare, creativitate redusă și schimbări de dispoziție.