Știm că peste 50% din corpul nostru este alcătuit din apă, în țesutul muscular aceste niveluri ajung la 75%, motiv pentru care înțelegem importanța pe care trebuie să o acordăm lichidelor pe care le ingerăm și în acest fel ne asigurăm că ne hidratăm corpul corect.

Mulți oameni cred că a fi sete este un bun indicator pentru a identifica nevoia de a bea apă; altele că toată apa de care avem nevoie este deja prezentă în alimentele pe care le consumăm, că doar atunci când transpiram mult trebuie să restabilim nivelul. Dar realitatea este cu totul alta, așa cum vom dezvălui în continuare.

Apa este cel mai important element din aportul nostru alimentar. Este elementul central pentru o sănătate bună și, fără un aport corect de apă, sănătatea noastră nu este la maxim. Corpul nostru începe să dea semne atunci când nivelurile sunt reduse, fie prin buzele uscate, gura sau pielea uscată, dar atunci când ne este sete, corpul nostru este deja deshidratat cu aproximativ 2%, afectând performanța fizică și sportivă, dar și performanța psihică.

În alimentele pe care le consumăm, în special în unele fructe și legume, nivelurile de apă prezente sunt foarte ridicate și, fără îndoială, ajută la compunerea nivelurilor de apă ale corpului nostru. Dar știm că prin respirație, transpirație și alte funcții organice, folosim mereu apă așa că trebuie completată în mod regulat pe tot parcursul zilei și nu doar la mese. Cu alte cuvinte, băutul apei este un obicei pe care trebuie să-l creăm și să-l practicăm zilnic și pe tot parcursul zilei!

Pe langa apa plata, aportul de ceaiuri, infuzii si alte lichide neindulcite este o optiune excelenta pentru a ne hidrata organismul. Cu atat mai mult in aceasta perioada a anului, cand caldura este foarte prezenta. Încearca infuzii proaspete de apa cu lamaie, menta, scortisoara, ghimbir sau alte arome, pentru a face bautul mai distractiv. Sunt cei care preferă ceaiurile calde, pe care le consider și super bune, datorită absorbției rapide și a ingredientelor active care contribuie pozitiv la sănătatea noastră, dar aici regula ar trebui să fie diversitatea și managementul cantității, deoarece poate condiționa unele organe, somnul și odihna, datorita proprietatilor lor. Nimic nu e ca apa proaspătă, naturală, din diverse surse, cu pH-uri diferite, important va fi aportul acesteia. Și amintiți-vă că, dacă nu aveți încredere în sursă, ar trebui să fierbeți apa și să o lăsați să se răcească pentru a minimiza riscurile pentru sănătate și pentru a o face potabilă.

În timpul ciclurilor de viață, precum alăptarea sau în anotimpurile calde precum cel pe care îl trăim, în fazele de exerciții mai intense, nevoia de hidratare crește, sugerând consumarea a aproximativ 2 litri pe zi — dar măcar încercați să includeți 1 litru de apă pe zi. . Faceți acest proces practic și luați cu voi o sticlă mică în această vară, pe care o umpleți și o beți pe tot parcursul zilei. Vă veți simți mai împrospătat, mai sănătos și vă veți ajuta să gestionați mai bine vârfurile poftei de mâncare.

Încearcă și ai o vară bine hidratată!