Colecțiile comemorative sunt deja practic o tradiție. Anul acesta nu face excepție și există mai multe companii care au lansat propuneri pline de culoare. Pe lângă tonurile curcubeului, nu lipsesc includerea și mesajele reprezentative care însoțesc simbolic piesele.

28 iunie este anual aniversarea demonstrațiilor de protest spontane și violente împotriva unei operațiuni de poliție care a avut loc dimineața devreme în acea zi, în 1969, la Stonewall Inn, un bar gay din New York City, în SUA. Acțiunea violentă a forțelor autorității a fost catalizatorul mișcării moderne pentru drepturile lesbienelor, homosexualilor, bisexualilor, transsexualilor și intersexuale, cunoscut sub acronimul LGBTQI, în SUA și mai târziu în restul lumii.
De aceea a șasea lună a anului a devenit perioada în care (majoritatea) oamenilor sărbătoresc și cer egalitate, incluziune și diversitate. Colecțiile comemorative din acest an, pe care le puteți descoperi mai jos, sunt deja practic o tradiție. Anul acesta, există din nou mai multe companii care lansează propuneri pline de culoare. Pe lângă tonurile curcubeului, nu lipsește includerea și mesajele reprezentative care însoțesc simbolic piesele, precum Dockers, Levi’s, Converse, Salsa sau New Balance.
Multe dintre mărcile de modă profită de ocazie pentru a asocia piesele create pentru ocazie cu campanii de conștientizare și / sau inițiative de solidaritate pentru a sprijini organizațiile. Brandul brazilian de încălțăminte, îmbrăcăminte și accesorii Havaianas va da 7% din profiturile din articolele vândute către All Out, un colectiv care luptă pentru apărarea drepturilor comunității LGBTQI. Happy Socks a lansat, de asemenea, o linie de șosete de culoare curcubeu. 10% merge la Inter Pride, o asociație care susține tinerii LGBTQI.
Anul acesta, marca de modă nord-americană Dockers lansează a patra colecție de capsule all-inclusive, care în acest sezon include două pulovere unisex, o cămașă și pantaloni scurți. „Există cinci piese versatile care pot fi folosite de oricine”, dezvăluie marca într-un comunicat de presă. O parte din vânzările acestei colecții, în valoare maximă de 5.000 de euro, vor fi donate către Stonewall Community Foundation, o fundație americană care susține comunitatea LGBTQI din New York, SUA.
Vans pariază pe o colecție de haine și încălțăminte pline de culoare. Pentru a susține expresia creativă a comunității LGBTQI la nivel global, marca va dona 200.000 de dolari, aproximativ 167.385 de euro, diferitelor instituții globale. Brandul francez Longchamp s-a alăturat, de asemenea, cauzei, relansând iconica sa geantă Le Pliage, acum cu un logo, pe un fundal gri închis, brodat în culorile curcubeului. Levi’s este o altă etichetă care lansează din nou colecții solidare și incluzive, cu note multicolore.
Întregul venit din colecția Levi’s Pride 2021 se îndreaptă către OutRight Action International, o asociație care luptă pentru drepturile persoanelor LGBTQI. La fel ca și Ikea, portugheza Salsa nu și-a dorit să fie indiferentă și a lansat Walk with Pride, o colecție de șosete cu mesaje pozitive. Veniturile vor fi canalizate ulterior către proiectul We Love, o inițiativă a organizației spaniole Apoyo Positivo care previne violența și intimidarea în sălile de clasă.
Everybody’s Welcome este deviza colecției New Balance care include bluze, pantaloni scurți, un paravânt și două modele de adidași. Sprijinul mărcii revine, încă o dată, către GLSEN, o organizație americană care încearcă să creeze medii școlare sigure pentru tinerii LGBTQI. Cu colecții unisex noi și colorate deja la vânzare, C&A se alătură Riccardo Simonetti Innitiative, în același scop, într-un moment în care introduce etichete fără gen și investește în dimensiuni unice în noua sa colecție Genderless.
Australian Ugg a creat, de asemenea, o colecție de ediție limitată de încălțăminte și îmbrăcăminte solidară, promovată de o campanie publicitară cu muzicianul Lil Nas X, actrița și scriitorul Hari Nef, vedeta serialului britanic „Este un păcat” Omari Douglas, din model, poet activistul Kai-Isiah Jamal și de la Maya Samaha și Jordan Love, ambasadorii campaniei. Puma și model, actrița și cântăreața Cara Delevingne, ambasadorul mărcii, au colaborat din nou la o a doua colecție.