Persoanele care țin să aibă o siluetă impecabilă tind să consume mai mult pâine neagră decât pâine albă. Medicul nutriționist Mihaela Bilic a explicat care sunt diferențele.

Chiar dacă există multe informații care spun că pâinea trebuie eliminată din alimentație pentru a nu căpăta kilograme nedorite, Organizația Mondială a Sănătății recomandă consumul a 500 g de pâine pe zi.

„Ce are diferit pâinea neagră? O făină mai puțin rafinată, care conține nu doar miezul bobului de grâu, ci și o parte din înveliș (tărâțe). Miezul bobului înseamnă proteine (gluten) și amidon (glucide lente), iar tărâțele înseamnă fibre, minerale și vitamine. Din păcate mineralele și vitaminele din cereale nu pot fi utilizate decât în procent de 10%”, a explicat Mihaela Bilic.

Iar când vine vorba de clorii, 100 g de pâine au în medie 240cal, indiferent că este albă sau neagră.

„Cât despre calorii, 100g pâine au în medie 240cal, indiferent de culoare. Aportul de fibre/tărâțe nu schimbă cu nimic conținutul caloric. Fibrele au zero calorii și nu hrănesc organismul, ci au rol mecanic, ajută la digestie prin accelerarea tranzitului intestinal. Pâinea neagră este mai densă și mai grea, deci 100g paine neagră ocupă un volum mai mic și pare mai puțină decât 100g paine albă. O chiflă albă și pufoasă are 30g, în timp ce o chiflă Graham are cel puțin dublu, deși amândouă arată la fel ca dimensiune”, a mai explicat medicul nutriționist.

Așadar, nu contează neaparat culoarea, ci cantitatea!

„Concluzia: pâinea neagră are câteva grame de fibre în plus, dar și o densitate calorică mai mare. Atenție la cantitate, dacă nu vreți să vă îngrășați! O franzelă/baghetă are 400g, dar e umflată, pufoasă și pare multă. În schimb o pâine de secară are 500g și e mică cât doi pumni. Tăiați felia cât mai subțire, faptul că e neagră nu înseamnă că nu are calorii!”, mai spune Mihaela Bilic.